Quantcast

get reasioning cycle number.

Marcos Côrtes
Hello jason developers.

I have I agent that remember the positions of the others agents using beliefs added in plan body (+lastPosition...)

I need make it forget or ignore this beliefs after some time. But the cputime is not good for the problem because I has interessed in BDI reasoning cycles to do it forget beliefs, and not in real cputime.

O can create a internal action that call the ts.getUserAgArch().getCycleNumber() ? I think it is ok, but I read it javadoc something about "sync execution time", and i do not know it...

You can explain me this method?

Thanks...

Olá....

Eu tenho um agente que lembra das posições de outros agentes (x,y)  usando crenças (+lastPosition).

Eu preciso fazer eles esquecerem estas crenças após um tempo. Eu poderia usar o tempo de cpu (eu criei uma internal action .cputime), mas para meu problema é mais importante ele pensar em ciclos de execução BDI do que propriamente em tempo. Então eu precisaria saber quantos ciclos de execução se passaram.

Eu pensei em criar uma internal action .getCycleNumber, chamando o método ts.getUserAgArch().getCycleNumber() . Mas não estou certo se isto irá funcionar, pq no javadoc cita algo relativo a "modo de execução sincrono" e eu não sei o que é isto.

vcs poderia me dar uma explicação rápida sobre isto? E me dizer  se isto funciona?

abs...
--
Ass: Marcos Côrtes
Mestrando Computação - UFF

Re: get reasoning cycle number.

Rafael H Bordini-2
Hi,

The default execution mode in Jason is asynchronous where there isn't a notion of "cycle". Getting the cycle number only makes sense you are running Jason in debug mode (i.e., using the Mind Inspector) which means execution mode is ExecutionControlGUI or if you have specified

    executionControl: jason.control.ExecutionControl

in your mas2j file.

Rafael

On 18/06/2012 11:30, Marcos Côrtes wrote:
[...]

Live Security Virtual Conference
Exclusive live event will cover all the ways today's security and
threat landscape has changed and how IT managers can respond. Discussions
will include endpoint security, mobile security and the latest in malware
threats. http://www.accelacomm.com/jaw/sfrnl04242012/114/50122263/

Re: get reasoning cycle number.

Rafael H Bordini-2
PS: In fact, in asynchronous mode there is also a per-agent cycle
number, what's not available, of course, is a global notion of cycle
(i.e., each agent will be in a different cycle number at a moment in
time, normally in asynchronous mode).